Menu
Γιατί πρέπει να επενδύσετε στα εκπαιδευτήρια? SIGMA OFFICE

Γιατί πρέπει να επενδύσετε σε εργονομικές αίθουσες στα εκπαιδευτήρια?

 

Η αίθουσα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς χώρους εργασίας τόσο των καθηγητών όσο και των μαθητών.

Με τη χρήση σωστών επίπλων και την σωστή τοποθέτηση τους στο χώρο, η αίθουσα μετατρέπεται σε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον με τη μάθηση και την προσωπική ανάπτυξη στο κέντρο. Είναι θέμα δημιουργίας ενός ποικίλου και ευέλικτου περιβάλλοντος που υποστηρίζει τις διάφορες ανάγκες και ικανότητες τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών.

 
 

Σήμερα, γνωρίζουμε ότι το φυσικό περιβάλλον στην τάξη έχει μεγάλη σημασία για τη μάθηση. Η καλή στάση του σώματος, ο φωτισμός, η ακουστική, ο αερισμός και ένα ευέλικτο περιβάλλον που δημιουργεί παραλλαγές βελτιώνουν την ευεξία και διευκολύνουν τη διατήρηση υψηλού επιπέδου συγκέντρωσης. Γεγονός όμως είναι ότι σε πολλούς μαθητές - παρόλο που το σχολείο είναι ο χώρος εργασίας τους - δεν δίνεται η ευκαιρία να εργαστούν χρησιμοποιώντας έπιπλα κατάλληλα για την ηλικία και το ύψος τους. Επιπλέον, η διακύμανση του ύψους μεταξύ διαφορετικών μαθητών σε μια τάξη μπορεί να είναι σημαντική και η ίδια τάξη χρησιμοποιείται συχνά από διαφορετικές τάξεις, με μεγάλες διαφορές μεταξύ των υψών των μαθητών. Επομένως, είναι σημαντικό να εφοδιαστείτε με ρυθμιζόμενες λύσεις και προϊόντα.

 

«Το 40 τοις εκατό των μαθητών δεν αισθάνονται άνετα να κάθονται στις καρέκλες τους και ταυτόχρονα το 50 τοις εκατό πιστεύουν ότι το φυσικό περιβάλλον είναι σημαντικό ή ακόμα και καθοριστικό για το πώς αισθάνονται στο σχολείο. Οι δάσκαλοί τους συμφωνούν: δύο στους τρεις εκπαιδευτικούς πιστεύουν ότι το φυσικό περιβάλλον είναι σημαντικό για την απόδοση των μαθητών».*

* Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Kinnarps στα σουηδικά σχολεία.

 

 

Το προσαρμοσμένο ύψος είναι σημαντικό


Ο σωστός συνδυασμός θρανίου και καρέκλας είναι σημαντικός για να μπορέσει ο/η μαθητής/τρία να κάθεται σωστά.

Σταθερά ή ρυθμιζόμενα θρανία σε συνδυασμό με τη σωστή καρέκλα,  απομακρύνουν την καταπόνηση από το σώμα και αυξάνουν τη δύναμη συγκέντρωσης των μαθητών.


"Είναι πάντα το ύψος του μαθητή που είναι καθοριστικό για την εργονομία, ανεξάρτητα από το αν κάθεται ή σηκώνεται στην αίθουσα. Επομένως, είναι σημαντικό όχι μόνο να προσφέρουμε έπιπλα σχεδιασμένα για μαθητές στη σωστή ηλικιακή ομάδα, αλλά και να συνδυάζουμε ρυθμιζόμενες καθ' ύψος καρέκλες με ύψος - Ρυθμιζόμενα θρανία έτσι ώστε οι μαθητές να μπορούν να βελτιστοποιούν το ύψος εργασίας τους τόσο για καθιστή όσο και για όρθια εργασία»,**

** εξηγεί ο Anders, ο οποίος είναι ο Next Education Manager στο Kinnarps.



Η προώθηση της όρθιας εργασίας δεν είναι μόνο υγιής για τους μαθητές, αλλά έχει επίσης ως αποτέλεσμα την καλύτερη εργονομία του χώρου εργασίας για τους δασκάλους, καθώς μειώνει τον χρόνο που χρειάζονται να στέκονται ακουμπισμένοι πάνω από πάγκους και θρανία.

"Η επιλογή των σωστών επίπλων μπορεί επίσης να βελτιώσει την εργονομία του χώρου εργασίας για άλλες κατηγορίες προσωπικού στο σχολείο. Οι καρέκλες που μπορούν να κρεμαστούν στα θρανία για καθαρισμό διευκολύνουν τα πράγματα για τους καθαριστές και τα εύκαμπτα έπιπλα με τροχούς ή στοιβαζόμενες καρέκλες, συχνά εκτιμώνται από τους επιστάτης."

Η ευελιξία είναι μια ιδιαίτερα σημαντική ποιότητα τόσο για τα θρανία όσο και για τις καρέκλες για τη δημιουργία μιας τάξης που υποστηρίζει τη διαδικασία εκμάθησης και όπου η εσωτερική διακόσμηση μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ταιριάζει στις δραστηριότητες που βρίσκονται σε εξέλιξη οποιαδήποτε συγκεκριμένη στιγμή. Το σωστό είδος τροχών διευκολύνει την αναδιάταξη των επίπλων από τις παραδοσιακές σειρές σε διάφορες διαμορφώσεις και πάλι πίσω.

 

ρυθμιζόμενη σε ύψος τράπεζα συμβουλίου

 

 Πώς να επιλέξετε το σωστό σχολικό θρανίο

Επιλέξτε ένα θρανίο που έχει δημιουργηθεί ειδικά για το σχολικό περιβάλλον και είναι διαθέσιμο σε διαφορετικά εύρη ύψους για μαθητές από την προσχολική τάξη έως το γυμνάσιο.

Ένα γραφείο με ρυθμιζόμενο ύψος καθιστά δυνατή την προσαρμογή του γραφείου στο σωστό ύψος τόσο για καθιστή όσο και για όρθια εργασία.

Λάβετε επίσης υπόψη σας ότι η επιλογή της επιφάνειας εργασίας είναι σημαντική για την εργονομία του ήχου – ο θόρυβος είναι στην πραγματικότητα αυτό που γίνεται αντιληπτό ως πιο ενοχλητικό σε μια τάξη. Οι επιτραπέζιοι υπολογιστές με επιφάνεια από λινέλαιο ή με ανθεκτικές ηχοαπορροφητικές επιφάνειες από laminate, μοριοσανίδες και φελλό είναι μια καλή επιλογή από ακουστικής άποψης.

Μπορείτε επίσης να επιλέξετε να τοποθετήσετε απορροφητές ήχου κάτω από την επιφάνεια εργασίας σε δωμάτια με ιδιαίτερα αυστηρές απαιτήσεις για το ακουστικό περιβάλλον.

Τα κινητά γραφεία μπορούν να λάβουν διάφορες μορφές, με παραδοσιακούς μεγάλους τροχούς που κλειδώνουν ή τους λεγόμενους μικρο-τροχούς ενσωματωμένους στο πόδι.

Οι μικροτροχοί έχουν το πλεονέκτημα ότι τα γραφεία μπορούν να τοποθετηθούν και να συνδεθούν το ένα δίπλα στο άλλο χωρίς κενά και είναι οι πλέον κατάλληλοι για χρήση σε μια τάξη χωρίς κατώφλια.

Οι μεγαλύτεροι τροχοί είναι ιδανικοί για τη μετακίνηση γραφείων σε μεγαλύτερες αποστάσεις ή όπου πρέπει να μετακινηθούν πέρα από τα κατώφλια και σε παρακείμενα δωμάτια.

 

 

 

Πώς να επιλέξετε τη σωστή σχολική καρέκλα


Η σωστή καρέκλα είναι καθοριστική για να δώσει στους μαθητές μια εργονομική στάση εργασίας. Η καρέκλα πρέπει να επιλέγεται για να ταιριάζει στην ηλικία των μαθητών και ιδανικά να είναι ρυθμιζόμενη στο ύψος, έτσι ώστε οι ίδιοι οι μαθητές να μπορούν να προσαρμόσουν το ύψος της καρέκλας σε σχέση με το γραφείο, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Επίσης, αν είναι δυνατόν, επιλέξτε μια καρέκλα με κλίση που ακολουθεί το σώμα. Μια καρέκλα όπως αυτή ενθαρρύνει τη φυσική κίνηση, πράγμα που σημαίνει ότι οι μαθητές αισθάνονται καλύτερα και μπορούν να επιτύχουν περισσότερα.

Όταν σκύβετε προς τα εμπρός πάνω από ένα γραφείο ή έναν πάγκο, τα πόδια σας τείνουν να αιωρούνται προς τα πίσω. Εξαιτίας αυτού, οι καρέκλες γυμνασίου θα πρέπει να διαθέτουν υποπόδιο τόσο μπροστά όσο και πίσω από το κάθισμα για ανακούφιση από την καταπόνηση. Το στήριγμα ποδιών θα πρέπει κατά προτίμηση να είναι ρυθμιζόμενο στο ύψος για να ταιριάζει στο ύψος της κόρης του ματιού.

Το βάθος του καθίσματος της καρέκλας πρέπει επίσης να προσαρμοστεί για το σωστό ύψος. Εάν το μπροστινό άκρο του καθίσματος είναι μπροστά από την πτυχή του γόνατου, το κάθισμα είναι πολύ βαθύ και αναγκάζεστε να καθίσετε με ίσια πόδια ή να γλιστρήσετε προς τα εμπρός στους γλουτούς σας, με αποτέλεσμα να έχετε στρογγυλεμένη πλάτη. Εάν το βάθος του καθίσματος είναι πολύ μικρό, τα πόδια δεν υποστηρίζονται επαρκώς. Παίρνετε το σωστό βάθος καθίσματος επιλέγοντας μια καρέκλα προσαρμοσμένη για μαθητές στη σωστή ηλικιακή ομάδα.

 

 

 

 

 

Επιτρέψτε στα παιδιά να πετύχουν δημιουργώντας καλά περιβάλλοντα στην τάξη

 

Θα πρέπει να είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές έχουν καλή εργονομία στο χώρο εργασίας, σύμφωνα με την Ulrika Myhr, μια από τις κορυφαίες ειδικές της Σουηδίας στον τομέα της παιδιατρικής φυσικοθεραπείας.

"Είναι σημαντικό να αισθάνεστε καλά στο σώμα σας. Η καλή εργονομία στο σχολείο μπορεί να έχει σημαντικά θετικά αποτελέσματα για την κινητική ανάπτυξη των παιδιών, την ικανότητα μάθησης και τη σωματική υγεία."

Η Myhr έχει αφιερώσει ολόκληρη την επαγγελματική της ζωή στην κινητική ανάπτυξη των παιδιών και είναι σήμερα μία από τις κορυφαίες αρχές της Σουηδίας στον τομέα. Είναι πιστοποιημένη φυσιοθεραπεύτρια και έχει ερευνήσει και διδάξει τόσο στη Σουηδία όσο και διεθνώς, σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Ρωσία. Έχει μεγάλη εμπειρία στην εργασία με παιδιά όλων των ηλικιών και με διαφορετικούς τύπους ικανοτήτων, με ιδιαίτερη έμφαση στην κινητική ανάπτυξη και την παιδική νευρολογία. Σήμερα διευθύνει την εταιρεία «Learn to Move», όπου είναι εκπαιδευτής, λέκτορας και σύμβουλος με έμφαση στο τι είναι καλύτερο για τα παιδιά.

 

 

"Η έρευνα δείχνει ότι οι καλές κινητικές δεξιότητες και η σωματική δύναμη επηρεάζουν τη γνωστική ικανότητα ενός παιδιού ήδη από την ηλικία των 18 μηνών. Τα παιδιά με καλές κινητικές δεξιότητες έχουν πολύ πιο γρήγορες γνωστικές διαδικασίες και επομένως μεγαλύτερη ικανότητα μάθησης. Υπάρχει επίσης ένα σημαντικό κοινωνικο-οικονομικό όφελος, καθώς τα προβλήματα στην πλάτη προκαλούν σημαντικό κοινωνικό κόστος». ***

***Ulrika Myhr, μια από τις κορυφαίες ειδικές της Σουηδίας στην παιδιατρική φυσιοθεραπεία

 

 

 

Η δύναμη είναι ελλιπής

Σύμφωνα με τημ Myhr, η εργονομία στα σχολεία μας αφήνει πολλά να είναι επιθυμητά.

Πολλά σχολεία σήμερα, ακόμη και γυμνάσια και γυμνάσια, είναι επιπλωμένα με έπιπλα δημοτικού. Είναι αυτονόητο ότι κάποιος που είναι σχεδόν ενήλικας δεν θα αισθάνεται άνετα εάν πρέπει να καθίσει και να εργαστεί χρησιμοποιώντας έπιπλα σχεδιασμένα για μικρά παιδιά.

"Υπάρχει η πεποίθηση ότι είναι δύσκολο και ακριβό να επιλέξεις τα σωστά έπιπλα για ένα σχολείο, αλλά δεν χρειάζεται να είναι. Εάν λάβετε ως αφετηρία την ηλικία των μαθητών, μπορείτε να βρείτε κατάλληλα έπιπλα στο 95 τοις εκατό περιπτώσεις»,  λέει η Myhr.

Όταν κάθεστε λανθασμένα, γίνεστε αδύναμοι, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί σε μια αίσθηση πόνου.

«Σήμερα τα παιδιά δεν διαθέτουν δύναμη. Το κακό κάθισμα επηρεάζει επίσης την ικανότητα μάθησης. Αν μισοκαθισμένος, μισός ξαπλωμένος στην καρέκλα σου, αλλάζεις θέση συνεχώς και νιώθεις άβολα, είναι δύσκολο να επικεντρωθείς σε αυτό που λέει ο δάσκαλος. Αυτό συμβάλλει επίσης σε ένα άστατο συναίσθημα στην τάξη».

 


Η σύνδεση σώματος και πνεύματος



"Το να κάθεσαι σωστά είναι θέμα διατήρησης μιας καλής στάσης καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και σε όλη τη ζωή σου. Κάποιος με καλή στάση έχει επίσης καλή λειτουργία του σώματος. Αλλά δεν έχει να κάνει μόνο με το σώμα. Η στάση του σώματος αντανακλά επίσης την ψυχική κατάσταση ενός ατόμου. Μια στραβή στάση σε ένα νεαρό άτομο συχνά λέει κάτι για την αυτοεκτίμησή του».

Η σύνδεση σώματος και ψυχής έχει παραμεληθεί από καιρό από τα σχολεία. Αν θέλουμε να έχουμε παιδιά με θετική αυτοεκτίμηση και να τους δώσουμε τις καλύτερες ευκαιρίες μάθησης, πρέπει επίσης να τους δώσουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, πιστεύει η Ulrika Myhr.

«Στα σχολεία, μαθήματα όπως οι γλώσσες και τα μαθηματικά έχουν υψηλή θέση, ενώ ο αθλητισμός έχει καταλήξει στο τέλος της λίστας. Αλλά από την άποψη των παιδιών και των νέων, το σώμα είναι εξαιρετικά σημαντικό. σωματικά «έξυπνος», σου δίνει στάτους ακόμα κι αν δεν έχεις τόσο καλές επιδόσεις στο σχολείο. Επομένως, νομίζω ότι είναι πολύ ενδιαφέρον να ακολουθήσεις τα σχολεία που έχουν εισαγάγει την προπόνηση παλμών στο χρονοδιάγραμμα, για παράδειγμα στον δήμο Sollentuna. Μετά από λίγα μόνο εβδομάδες, παρατήρησαν ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά στη συγκέντρωση στην τάξη, οι μαθητές τρώνε και κοιμούνται καλά και είναι σωματικά δραστήριοι».

 

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

 

Έτσι, επιλέγοντας τα κατάλληλα έπιπλα για την τάξη, είναι δυνατό να δημιουργηθούν περιβάλλοντα μάθησης που διεγείρουν τη μαθησιακή διαδικασία και διευκολύνουν το έργο των εκπαιδευτικών. Εάν τα έπιπλα είναι εργονομικά σχεδιασμένα και προσφέρουν ευελιξία όσον αφορά το ύψος εργασίας και την προσαρμογή για διαφορετικές δραστηριότητες, έχει ως αποτέλεσμα ισχυρότερους, πιο προσεκτικούς μαθητές που μπορούν να επιτύχουν περισσότερα. Και όταν το επιλέξετε, ρωτήστε ιδιαίτερα για τις ακουστικές ιδιότητες που έχουν τα έπιπλά μας.

Τα έξυπνα σχεδιασμένα σχολικά έπιπλα μπορούν επίσης να συμβάλουν σε ένα καλό ακουστικό περιβάλλον που μπορεί να κάνει θαύματα για μια ήρεμη, φιλομαθή ατμόσφαιρα στην τάξη.

 

 

 

 

>> Έχετε απορίες ? Επικοινωνήστε μαζί μας και το εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας μας θα σας βοηθήσει.

 

 

espa-logo
espa-logo