Συμβουλές για το περιβάλλον εργασίας

Συμβουλές για το περιβάλλον εργασίας


Ο υπολογιστής είναι ένα θαυμάσιο πράγμα. Σε τέτοιο βαθμό, ώστε οι άνθρωποι-είτε εργάζονται σκληρά ή παίζοντας με προσήλωση, στο γραφείο ή στο σπίτι, είναι γοητευμένοι από αυτό. Εστιασμένη χρήση για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είναι το πρόβλημα τόσο πολύ όσο η αδράνεια που προωθεί. Περιορίζουν την κυκλοφορία και κάθονται σε μια στάση που δεν υποστηρίζει τον αυχένα, την πλάτη, τους ώμους και τα χέρια.

Όπως ο Δρ Τζέιμς Sheedy,
Διευθυντής Έρευνας για τον Optometric Vision απόδοση του Ειρηνικού,
του Πανεπιστημίου του Ινστιτούτου σημειώνει :                                               

"Το κύριο πρόβλημα με την οθόνη του υπολογιστή είναι ότι είναι σταθερή και πρέπει ο χρήστης να προσαρμοστεί σε αυτήν οπτικώς."


Εδώ είναι οι 7 συμβουλές για να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το περιβάλλον στο οποίο εργάζεστε δίνοντας προσοχή στον τρόπο που αλληλεπιδρούν ο  σταθμός εργασίας σας με το κάθισμα γραφείου και τον βοηθητικό εξοπλισμό.


1. Οργανώστε το χώρο εργασίας σας Αποτελεσματικά

Θα πρέπει να οργανώσετε το χώρο εργασίας σας, έτσι ώστε τα πράγματα που χρησιμοποιείτε πιο συχνά ή για μεγάλο χρονικό διάστημα να είναι πιο κοντά σας για να έχετε άμεση πρόσβαση και τα πράγματα που χρησιμοποιείτε μόνο περιστασιακά να είναι σε άλλη θέση.

Θα πρέπει να αποφεύγετε τα υπερβολικά τεντώματα σε τακτική βάση, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει δυσφορία. Είναι καλύτερα να σηκωθείτε και να φτάσετε  κάτι που δεν είναι εύκολα προσβάσιμο.


2. Χρησιμοποιήστε το ποντίκι

Αν διαπιστώσετε ότι χρησιμοποιείτε το ποντίκι σας πολύ, είναι μια καλή ιδέα να αλλάζετε χρήση σας από αριστερά προς τα δεξιά συχνά. Μπορεί να αισθάνεστε λίγο άβολα στην αρχή, αλλά είναι εκπληκτικό το πόσο γρήγορα θα το συνηθίσετε. Δοκιμάστε και τη χρήση των μυών του ώμου σας και βραχίονα για να κάνετε τις κινήσεις του ποντικιού και να αποφευχθεί η δημιουργία του καρπού σας σε περίεργες γωνίες, απλά να κρατήστε ευθεία και οριζόντια, όπως μπορείτε.


3. Χρησιμοποιήστε συντομεύσεις πληκτρολογίου

Τα περισσότερα προγράμματα λογισμικού περιλαμβάνουν ένα σύνολο πρότυπων συντομεύσεων πληκτρολογίου, καθώς και τη δυνατότητα να δημιουργήσετε το δικό σας επίσης. Θα βρείτε ότι είναι πιο γρήγορη και εύκολη για να ολοκληρωθεί μια ενέργεια. Είναι επίσης πολύ λιγότερη πίεση στο σώμα σας, χρησιμοποιώντας συντομεύσεις πληκτρολογίου όπου μπορείτε.


4.  Αλλαγή στάσης του σώματος σας τακτικά

Καθισμένος στην ίδια θέση στο κάθισμα του γραφείου σας για μεγάλα χρονικά διαστήματα δεν είναι καλό για το σώμα σας.  Έτσι, προσπαθήστε να αλλάζετε τη θέση του καθίσματος ανάλογα με την δουλεία που κάνετε την δεδομένη στιγμή.


5. Χρήση του τηλεφώνου

Τοποθετήστε το κινητό σας ή το σταθερό τηλέφωνο στο αριστερό σας χέρι, εάν είστε δεξιόχειρες και αντιστρόφως αν είστε αριστερόχειρες. Αυτό σημαίνει ότι το κυρίαρχο χέρι σας θα είναι ελεύθερο για το γράψιμο ή άλλες εργασίες κατά τη διάρκεια κλήσεων. Σε καμία περίπτωση δεν σφηνώνεται το τηλέφωνο ανάμεσα στην πλευρά του κεφαλιού και των ώμων σας γιατί είναι πολύ κακό για τη στάση σας. Εναλλακτικά, αν μπορείτε να το κάνετε χωρίς να ενοχλείτε τους άλλους, χρησιμοποιήστε το ηχείο του τηλεφώνου σας, εάν έχει ένα.


6.  Τυπογραφικές Τεχνικές

Βεβαιωθείτε ότι το πληκτρολόγιό σας έχει τοποθετηθεί έτσι ώστε το πλήκτρο «Μ» να είναι σύμφωνο με το κέντρο της οθόνης. Όταν πληκτρολογείτε, χρησιμοποιήστε τις άκρες των δακτύλων σας και να διατηρείστε ένα ελαφρύ άγγιγμα.


7. Κάντε συχνά διαλείμματα και εκτελείτε απλές ασκήσεις
Εάν έχετε πολλή δακτυλογράφηση και είστε απορροφημένοι σε αυτό που κάνετε θα καταλήξετε σε μια στατική θέση στο κάθισμα γραφείου σας για μεγάλο χρονικό διάστημα.  Αυτό δεν είναι καλό για σας, προσπαθήστε να κάνετε ένα σύντομο διάλειμμα κάθε 30 λεπτά χαλαρώστε κάντε μερικές ασκήσεις στους ώμους και στον λαιμό για διάρκεια 3-4λεπτών.


Έτσι,  ακολουθήστε τα παρακάτω 7 απλές συμβουλές για να κρατήσετε το σώμα σας και το μυαλό σας υγιές.

  • 1.  Οργανώστε το χώρο εργασίας σας αποτελεσματικά
  • 2.  Να εναλλάσσετε το ποντίκι ανάλογα με την χρήση
  • 3.  Χρησιμοποιήστε συντομεύσεις πληκτρολογίου όποτε αυτό είναι δυνατό
  • 4.  Αλλάξτε την στάση του σώματος σας συχνά
  • 5.  Χρησιμοποιήστε το τηλέφωνο σωστά
  • 6.  Αποκτήστε καλές συνήθειες πληκτρολόγησης
  • 7.  Κάντε συχνά διαλείμματα & ασκηθείτε


Κρατώντας αυτά τα 7 απλά σημεία ελέγχου, θα διασφαλίσετε  μια πολύ καλύτερη εμπειρία και θα είστε πολύ πιο άνετα στο κάθισμα του γραφείου σας.