Μέθοδοι μάθησης

Μέθοδοι μάθησης

 

Η μελέτη των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας σε όλο τον κόσμο και η γνώση κατασκευής εργονομικών επίπλων, μας οδηγούν σε προτάσεις που αναδεικνύουν το σωστό περιβάλλον εκπαίδευσης.

Η εταιρεία Siγma ενστερνίζεται την άποψη ότι η διάταξη των θρανίων θεωρείται ιδανική όταν εξυπηρετεί τις ανάγκες της διδασκαλίας. Όλες οι μορφές διάταξης των θρανίων όταν εξυπηρετούν κατάλληλους εκπαιδευτικούς σκοπούς, θεωρούνται σωστές.

To πρόβλημα στην Ελλάδα για εμάς είναι ο μονολειτουργικός χαρακτήρας του σχολικού χώρου και η μονόπλευρη οργάνωση της εκπαεδευτικής σχέσης ανάμεσα σε καθηγητή και μαθητή. Της σχέσης δηλαδή που βασίζεται στην στερεότυπη δύσκαμπτη εκπαιδευτική πρακτική που έχει ως κεντρικό πόλο τον εκπαιδευτικό και όχι το ρόλο του μαθητή.

Για εμάς η σωστή διαρρύθμιση της αίθουσας και η διάταξη των θρανίων θα πρέπει να υποστηρίζει την εφαρμογή των διαφόρων εκπαιδευτικών πρακτικών που στηρίζονται στην συνεργασία, στο διάλογο και όχι σε στερεότυπες, δύσκαμπτες, ανελαστικές πρακτικές εκπαίδευσης. Η Siγma με τις προτάσεις τις δίνει την δυνατότητα ενός "Παιδαγωγικού Επανασχεδιασμού των εκπαιδευτικών χώρων". Ο επανασχεδιασμός αυτός οριοθετείτε με ευέλικτες προτάσεις και με σύγχρονες μεθόδους σχεδιασμού και χωροοργάνωσης τις ανάγκες κάθε εκπαιδευτικού χώρου.

Προτάσεις που έχουν να κάνουν με την εργονομία των επίπλων, την διαρρύθμιση και χωροοργάνωση των αιθουσών, τις εκπαιδευτικές πρακτικές μορφές επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτή και μαθητών. Η φιλοσοφία της δημιουργίας και κατασκευής επίπλων από την Siγma, ενστερνίζεται την άποψη ότι οι σύγχρονες εκπαιδευτικές διαδικασίες και οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί χώροι πρέπει να δημιουργούν διεξόδους από την ρουτίνα και την τυποποίηση της διδασκαλίας εναλλάσοντας το διδακτικό σκηνικό, τα μέσα και τις μεθόδους.

Η σύγχρονη μορφή εκπαίδευσης δεν είναι υπόθεση εφαρμογής συνταγών αλλά δημιουργική διαδικασία, σύνθεση επιστήμης, τέχνης, ψυχολογίας και τεχνικής. Οι αισθητικά προσεγμένοι και άνετοι χώροι επηρεάζουν θετικά τη ψυχολογία και την μάθηση των μαθητών πέρα από το γεγονός ότι συμβάλλουν άμεσα στην αισθητική καλλιέργεια των μαθητών. Κουρτίνες, ταπετσαρίες τοίχου, γλάστρες, θεματικές αναρτήσεις εργασιών των μαθητών, χρώματα τοίχων και εξοπλισμού, καλαίσθητα εργονομικά έπιπλα (καρέκλες, θρανία), αποτελούν στοιχεία διακόσμησης μίας αίθουσας φροντιστηρίου.